CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Zasłona dymna (煙幕 Enmaku) to dar używany przez En, a później odziedziczony przez Izuku Midoriy'ę.

Ogólne informacje

Zasłona dymna pozwala użytkownikowi wytworzyć gęstą chmurę dymu z ciała. Dym może rozprzestrzeniać się na bardzo dużym obszarze. Służy to jako sposób na zaciemnienie pola widzenia przeciwnikom i zaskoczenie ich.

Największa wada daru

Jeśli wydobywa się zbyt dużo dymu, użytkownik może mieć trudności z poruszaniem się przez gęstą mgłę i może strzelić odwrotnie, jeśli przeciwnik zdoła rzucić na użytkownika. Ten Quirk również nie ma potencjału ofensywnego i według En nie może zostać podniesiony do rangi ostatecznego ruchu.

Użycie

Jest prawdopodobne, że En używał Zasłony Dymnej w połączeniu z One For All, chociaż jego biegłość w zakresie daru jest nieznana.

Krótko po Wojnie o Wyzwolenie Paranormalnych, Izuku zdołał obudzić Smokescreen i przystąpił do demonstrowania jego użycia z quirkiem podczas walki z niedawno zbiegłym Muscularem. Ze względu na moc gromadzenia zapasów One For All, Zasłona Dymna zyskała na sile od czasu, gdy władał nią En. Jednak ze względu na zwiększoną moc i brak doświadczenia z darem, a także zaskoczenie przez złoczyńcę, wypuścił o wiele za dużo dymu, całkowicie otaczając jego ciało dymem i tymczasowo zasłaniając własną wizję.

Po otrząśnięciu się i użyciu Dryfu do unoszenia się nad miastem, używa Zasłony Dymnej, aby zakryć ulice, jako sposób na ograniczenie widoczności Musculara i poprowadzenie go do siebie.

Specjalny ruch

Full Blast (全開) - Użytkownik emituje dużą ilość dymu, znacznie utrudniając widzenie przeciwnikom, a także potencjalnie sobie.

Ciekawostki

  • Ten Quirk jest podobny do Smoke, ponieważ oba generują dym, chociaż w jego przeciwieństwie, dym emitowany przez Smokescreen nie wydaje się powodować podrażnienia oczu.
Advertisement