CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Boku no Hero Academia Wiki rozbudowując ją!

Yui Kodai jest postacią drugoplanową w anime i mandze ,,My hero academia'' o pseudonimie bohaterskim Rule. To uczennica klasy 1-B w Liceum U.A.

Wygląd

Yui to młoda, jasnoskóra dziewczyna o atletycznej budowie ciała. Ma niebieskie oczach i czarne włosach ścięte na boba, z grzywką zaczesaną na prawą stronę. Jej twarzy widać zwykle neutralny wyraz.

Yui w stroju bohatera.

Na co dzień nosi standardowy mundurek Liceum U.A. Jej kostium bohatera składa się z prostego czerwonego body z białym kołnierzykiem, pasującego wzoru "V" biegnącego przez jej klatkę piersiową i ramiona, który zawiera również krótką białą spódnicę z czerwonym wzorem z przodu, zanurzoną tak, aby podążała za tą w jej klatce piersiowej. Nosi zwykłe vambraces, a także kapelusz, który przypomina przód czapki z daszkiem, w kolorze czerwonym z białymi liniami w kształcie litery U po bokach, z metalowym kawałkiem przypominającym płetwę przymocowaną z tyłu paska wokół głowy.

Ma pasek w talii i paski wokół ramion, co wydaje się być żółtym owalnym kamieniem szlachetnym umieszczonym między nimi na piersi, każdy ozdobiony małą torebką, zawierającą różne nakrętki, i wszystkie inne małe metalowe kawałki, których lubi używać ze swoim Dziwactwem.

Osobowość

Yui jest cichą, najprawdopodobniej nieśmiałą dziewczyną, która rzadko wyraża emocje; niektórzy z jej kolegów nawet uważają ją za kuudere. WPomimo jej cichego zachowania, Kodai wykazała się troską o swoich kolegów z klasy, szczególnie podczas Lasu Obozu Treningowego w Lesie, kiedy opiekuje się Ibarą Shiozaki i Juzo Honenukim. Zdaje się być też przez większość lubiana. Potrafi też ożywić się i stać się mniej obojętną na otaczający ją świat. Robi to tylko podczas walk. Do przyjaciółek zwraca się po imieniu.

Umiejętności

Dar

Size: Yui może zmieniać rozmiar dowolnego obiektu nieożywionego do woli, jeśli nawiązała kontakt fizyczny w tym procesie. Jej moc może się aktywować tylko wtedy, gdy wszystkie opuszki palców zostaną zetknięte razem po dotknięciu wspomnianego obiektu.

Fabuła

Festiwal Sportowy U.A.

Dziewczyna pierwszy raz pojawiła się na ceremonii otwarcia wychodząc na stadion razem z resztą swojej klasy. W pierwszym etapie zajęła 31 miejsce.

W drugim etapie połączyła w ów czas siły z Kojiro i Fukigashim tworząc Team Kodai. Kiedy Neito Monoma wyznał, że dużo osób z klasy B zaangażowane były w jego plan, aby obserwować klasę A w czasie pierwszej konkurencji, tak ona prawdopodobnie przystała na ten plan. W drugim etapie, kiedy Drużyna Bakugo i drużyna Monomy skonfrontowały się, nastolatka użyła swego quirku, by przeszkodzić Bondo w ataku. Gdy Team Bakugou przechwycił większość opasek tamtej drużyny, drużyna Kodai pobiegła za nim wraz z drużyną Neito. Jednak zespół został wyeliminowany z turnieju, kiedy okazało się, że drużyna Monomy odebrała im wszystkie opaski zostawiając ich z zerowym dorobkiem.

Leśny obóz treningowy

W dniu wyjazdu na leśny obóz treningowy, kiedy Monoma kpił sobie z klasy A, Yui obserwowała w milczeniu Setsunę Tokage, Pony Tsunotori i Reiko Yanagi. Na miejscu Vlad King wyjaśnił im, dlaczego przyjechali tu i, że im więcej będą używać mocy, tym silniejsze się staną. Po tym uczniowie są świadkami treningu klasy A. Kendo zapytała Shoty Aizawy, w jaki sposób mogą oni obserwować wszystkich, przez co wyjaśnił im na czym polegają dary Dzikich, Dzikich Kociaczków. Później, podczas próby odwagi Itsuka i Juzo Honenuki pochwalili Kodai za straszenie Bakugo i Todorokiego. Jednakże dym dostający się do lasu znokautował Juzo. Przewodnicząca zainterweniowała natychmiast i zasłoniła swym darem dziewczynę przed dymem. Następnie spotkali Tetsutetsu i nieprzytomną Ibarę Shiozaki. Nastolatka została ze znokautowanymi przez dym, a pozostała dwójka poszła w kierunku jego źródła. Yui i inni uczniowie klasy B wkrótce zostali uratowani przez pana Aizawę.

Szkolny Festiwal U.A.

Kiedy klasa 1-B spotkała Izuku zabierającego Eri na wycieczkę po Festiwalu Szkolnym, Neito opowiedział dwóm ze swojej klasy sztukę "Romeo, Julia i więzień Azkabanu: Powrót króla!" Yui występowała później podczas występu klasy 1-B, grając rolę Julii.

Wspólny trening

Dziewczyna przybyła razem z klasą B na umówione miejsce. Została przydzielona do drużyny, w której skład wchodzili oprócz niej Nirengeki, Reiko, Monoma i Hitoshi Shinso. Obserwowała ona wszystkie poprzednie walki oraz Neito z prawdziwą irytacją, gdyż okazywał on kolejne oznaki szaleństwa.

Drużyny piątego pojedynku.

Kiedy rozpoczął się ich mecz, jej team postanowił trzymać się planu i najpierw wyeliminować Midoriyę, jako najważniejszy priorytet. Gdy Ochaco i Minoru próbowały zaatakować, wszyscy z wyjątkiem Monomy wykorzystali okazję atakując atakiem łączonym. Wysyłając wiele obiektów w kierunku klasy A, Mina spróbowała stopić je swoją mocą, lecz Kodai ujawniła swój quirk i powiększyła przedmioty. Po rozproszeniu przeciwnego teamu, klasa B obiecała wytropić wszystkich przeciwników, aby mieć szansę na zwycięstwo.

Nastolatka wykorzystała swoją moc do powiększenia obiektów rzucanych w stronę klasy A.

Jednak ich plan został przerwany, gdy Izuku uwolnił czarny bicz nie panując nad swym darem. Wszyscy uznali tylko, że szalał na polu bitwy.

Po tym, jak Shinso i Uraraka powstrzymali wymykającego się spod kontroli One For All, Neito postanowił zastawić zasadzkę na dwoje uczniów z wrogiej klasy. Skończyło się to niepowodzeniem, a Yanagi była zmuszona uratować go przed Uraraką. Yui i Shoda podążali za to za Ashido i Minetą usiłując zastawić pułapkę. Dziewczyna podjęła działania przywołując powiększoną tarczę, żeby bronić kolegów z teamu. Zaraz potem rozpoczął się czas najbardziej zaciętych bitew w tym meczu.

Mina rozpoczęła od wielu strzałów w kierunku klasy B. Kodai starała się ochronić swoich przy użyciu kolejnej dużej tarczy, ale ona i Minoru wykonali wspólny, nowy super-ruch: dziewczyna wysłała Minetę po winogronach, a ten począł skakać po polu bitwy. Yui i Nirengeki wyrazili swoją irytację, kiedy zdali sobie sprawę ze sprytu planu. Mimo tego Shodzie udało się go znokautować jednym ciosem, pozwalając koleżankom na kontynuowanie starcia z Miną.

Choć sytuacja dla klasy A wyglądała tragicznie, Ochaco przybyła w mgnieniu oka chcąc pozbyć się przeciwników. Kodai zszokowana patrzyła jak nastolatka pokonywała Reiko. Zanim zdążyła zareagować, ta popchnęła Yui na ścianę z kulkami Minoru zatrzymując ją tam. Pojedynek zakończył się porażką klasy B.

Uczennica była obecna przy tym, kiedy Vlad King ogłaszał, że Hitoshi zostanie przyjęty na profil bohaterski. Wieczorem klasa 1-B odwiedziła klasę A w ich akademiku w celu spotkań towarzyskich i kolacji. Yui odwróciła wzrok od imprezy nie chcąc angażować się w rozmowę.

Klasa A i klasa B w akademiku.

Agencja Endeavora

Kodai widziano wraz z Juzo, gdy szli do nieznanej z nazwy agencji bohaterów.

Kodai i Juzo.

Wojna o wyzwolenie paranormalnych

Miesiące mijały aż do końca marca. Komisja Bezpieczeństwa Publicznego współpracująca z Hawksem odkryła plany Paranormalnego Frontu Wyzwolenia. Zorganizowali oni dużą liczbę bohaterów podzieloną na grupy, by ich pokonać.

Kiedy drużyna bohaterów najechała szpital w Jaku, w którym powstawały Nomu, inny team robił to samo w ich siedzibie razem z niektórymi uczniami klasy A. Ich misja było zapewnienie wsparcia bohaterom, którzy najeżdżali willę górską Gunga i uniemożliwiają złoczyńcom ucieczkę.

Uczniowie U.A. gotowi walczyć z Gigantomachią,

Relacje

Itsuka Kendo

Itsuka ochroniła Kodai przed trującym dymem podczas próby odwagi. Ponieważ jest jedną z niewielu, którzy zwracają się do Yui po imieniu, przypuszcza się, że są raczej blisko siebie.

Reiko Yanagi

Podobnie jak z Kendo, Yui utrzymuje przyjacielskie relacje z Yanagi. Znajdowały się w tym samym teamie podczas bitwy treningowej i dobrze ze sobą współpracowały. Dziewczyna ma tendencję do trzymania się Reiko, co widać podczas 5. rundy Wspólnej Bitwy Treningowej. Warto również zauważyć, że kiedy ta została powalona do nieprzytomności przez technikę "Gunhead Martial Arts" Ochaco, Yui porzuciła swoją cichą postawę i wykrzyknęła imię Reiko z niepokojem, sugerując, że obie mogą być blisko, ponieważ zwracają się do siebie po imieniu. Kodai chciała też ochronić ją przed przeciwnikiem.

Kinoko Komori

Ona i Komori są koleżankami z klasy. Dość często widać było je razem w jednym kadrze, choć przez małomówność Yui nie rozmawiają zbyt często - dziewczyna trzyma się raczej z boku.

Shota Aizawa

Chociaż nie był on wychowawcą Yui, mogła ona liczyć na jego pomoc podczas ataku Ligi Złoczyńców na leśny obóz treningowy Liceum U.A.

Shota Aizawa pomaga Yui.

Juzo Honenuki

Widać, że ta dwójka bardzo się lubi: w lesie podczas próby odwagi chłopak pochwalił ją za skuteczne straszenie uczniów klasy A. Kiedy stracił przytomność przez dym, zaopiekowała się nim oraz Shiozaki. Później widziana była razem z nim, kiedy szła do nieznanej agencji bohaterów na praktyki. Wydaje się jednak, że robią to jedynie okazjonalnie.

Nirengeki Shoda

Ona i Nirengeki świetnie współpracowali podczas wspólnej bitwy treningowej, ale ostatecznie przegrali. Nie są skłóceni i wygląda na to, że się lubią. Yui chciała też obronić go przed klasą A. Nie łączą ich żadne bliższe relacje.

Manga Fukidashi

Uczennica razem z Mangą i Bondo uczestniczyła w bitwie kawalerii na Festiwalu Sportowym U.A., którą ukończyli bez żadnego punktu dzięki podstępowi. Byli skorzy do współpracy ze sobą i nie mieli nic przeciwko sobie.

Drużyna Kodai.

Kojiro Bondo

Yui i reszta klasy patrzy z irytacją na Neito.

Podobnie jak z Fukidashim, ona i Bondo nie mają głębszej relacji, a jedynie byli ze sobą w drużynie podczas drugiego etapu Festiwalu Sportowego. Również nie wydawali się skłóceni dobrze ze sobą współdziałając.

Neito Monoma

Monoma irytuje ją. Nie jest jednakże wyjątkiem, gdyż niemal wszyscy w jej klasie uważają go za denerwującego, czym nie odstaje od reszty.

Minoru Mineta

Widać, że dziewczyna nie lubi Minety, co nie jest wyjątkiem wśród kobiecych postaci. Irytuje ją jego zachowanie i przebiegłe plany.

Zboczone myśli Minoru o Ibarze, Itsuce i Yui.

Mina Ashido

Ponieważ ona i Ashido walczyły przeciwko sobie, prawdopodobnie Kodai jej nie lubi. Z Miną może być na odwrót biorąc pod uwagę jej charakter: mogła z nią tylko sportowo rywalizować i nawet przez to, że były dla siebie przeciwniczkami, polubiła ją - wywnioskować to można po jej przebojowej, aczkolwiek wyjątkowo przyjaznej i prostej osobowości.

Ciekawostki

  • Kodai miała być jedną z głównych postaci, ale zdecydowano, że Ochaco Uraraka ją zastąpi w tej roli (początkowa koncepcja Yui wywodzi się prototypowego wyglądu Uraraki i podobnej nazwy daru), a ta będzie istnieć jako zupełnie inna postać. Jej poprzednie imię zostało wykorzystane za to do projektu Mt. Lady.
    • Quirki jej i Mt. Lady są wciąż bardzo podobne, pomimo tego, że są osobnymi, fabularnie niezwiązanymi ze sobą postaciami drugoplanowymi z tą różnicą, że ta druga potrafi zmieniać tylko swój rozmiar, a Yui - przedmiotów.
  • Jej miejsca w rankingach popularności prezentują się następująco:
    • Zajęła 118 miejsce w czwartej ankiecie popularności.
  • W czasach gimnazjalnych grupka chłopaków utworzyła jej fanklub. Yui nie wiedziała jednak o tym, nawet po skończeniu gimnazjum. W liceum też chłopacy często się w niej podkochiwali prawdopodobnie przyciągani jej małomównością.
  • Lubi matrioszki.
  • Jej wzór kapelusza na herbie ma podobieństwo do jednego ze słynnych bohaterów Tokusatsu Ultraman, Ultraseven. Co ciekawe, cała kolorystyka i projekt kostiumu poważnie pasują do niego, a w dodatku bohater ten jest znany ze swych zdolności rozmiaru, podobnie jak ona.
  • Jej angielska aktorka głosowa podkładała też głos koleżance z klasy Kodai - Kinoko Komori.
Liceum U.A.
Klasa 1-B Uczniowie Hiryu RinIbara ShiozakiItsuka KendoJuzo HonenukiJurota ShishidaKinoko KomoriKojiro BondoKosei TsuburabaManga FukidashiNeito MonomaNirengeki ShodaPony TsunotoriReiko YanagiSen KaibaraSetsuna TokageShihai KuroiroTetsutetsu TetsutetsuTogaru KamakiriYosetsu AwaseYui Kodai
Kurs wsparcia Mei HatsumeBibimi Kenranzaki
Kurs główny Hitoshi ShinsoChikuchi TogeikeTsutsutaka Agoyamato
Uczniowie drugiego roku Mawata Fuwa
Uczniowie trzeciego roku Mirio TogataNejire HadoTamaki AmajikiYuyu Haya
Pracownicy CementossLunch-RushNezuMidnightTrzynastkaPresent MicRecovery GirlEraserheadAll MightSnipeEctoplasmPower LoaderVlad KingGran Torino (emerytura)
Byli uczniowie All MightEndeavorBest JeanistMidnightEraser HeadLoud CloudPresent MicMister Blaster
Lokalizacje Klasa 1-AKlasa 1-BLunch Rush CafeteriaPokój pielęgniarki Recovery GirlPole BetaStadion SportowyUrobisko Studenckich JednostekSala GammaPole GammaHeights Alliance
Powiązane artykuły Urobisko Studenckich Jednostek
Advertisement