Shoto Todoroki ( (とどろき) (しょう) () , Todoroki Shōto) jest uczniem w Liceum U.A.. Dostał się do tej szkoły dzięki rekomendacji. Todoroki to jeden z głównych bohaterów mangi oraz anime Boku no Hero Academia. Jest synem Endeavora.

Wygląd

Shoto ma krótkie włosy. Prawa część jego włosów jest biała, a lewa – czerwona. Lewa część twarzy jest poparzona. Todoroki ma różnobarwność tęczówki: jego lewe oko jest niebieskie, a prawe szare. Dziewczyny z jego klasy uważają go za atrakcyjnego.

W swoim kostiumie nosi zwykłą, białą koszulkę, białe spodnie i buty oraz kamizelkę o kolorze złotym. W tym stroju jego lewa strona jest pokryta lodem.

W drugim kostiumie ma czarno-niebieską kurtkę, czarno-niebieskie spodnie, kamizelkę w kolorze srebrnym i białe buty. Nosi także srebrny pasek.

Osobowość

Shoto posiada zimną osobowość z powodu jego surowego wychowania. Jest doświadczony w walce, co pokazał, gdy był spokojny podczas walki ze złoczyńcami, których chwilę później pokonał. Nie stara się nikogo zabić – stara się jedynie zamrozić przeciwników w walce. Po wydarzeniach związanych z Festiwalem Sportowym, Shoto stał się bardziej towarzyski i zaczął częściej się uśmiechać, a także zyskał poczucie humoru.

Shoto miał głęboki uraz do swojej ognistej mocy, która symbolizowała nikczemność ojca i matki, ponieważ urodził się tylko po to, żeby pokonać All Mighta. Shoto zdecydował, że będzie używał tylko mocy odziedziczonej po matce i nigdy nie użyje swojej ognistej mocy w walce. Jego pierwszy kostium miał symbolizować bunt przeciwko ojcu i swojemu przeznaczeniu.

Podczas walki z Izuku podczas Festiwalu Sportowego, przemówienie Midoriyi spowodowało, że po raz pierwszy w historii użył swojej lewej strony. Po walce, Todoroki miał mieszane uczucia. Po pogodzeniu się z ojcem, zaczął częściej używać swojej ognistej mocy.

Historia

Enji Todoroki był zawsze pomijany przez All Mighta i był postrzegany jako drugi najlepszy bohater, niezależnie od imponującego rekordu pokonanych kryminalistów. Enji rozwinął obsesję na punkcie pokonania All Mighta. Użył swoich wpływów, by ożenić się z Rei Todoroki. Dzięki temu miał nadzieję, że jego dziecko urodzi się z silnym darem i pokona All Mighta.

Kiedy miał pięć lat, Enji zaczął go trenować. Trening był jednak zbyt surowy i zmusił Shoto, by płakał i wymiotował. Rei próbowała go bronić, ale Enji nie chciał słuchać, a nawet uderzył ją przy synie.

Jego ojciec również uniemożliwił Shoto interakcję ze starszym rodzeństwem. Todoroki zaczął lekceważyć szkolenie i obrażał ojca, że znęcał się nad nim i nad matką.

W tych mrocznych czasach Rei zawsze była tam, aby go wspierać. Pomimo znęcania się, wciąż próbowała zachęcić Shoto do zostania bohaterem. Był czas, kiedy oglądali specjalny program telewizyjny z All Mightem w roli głównej. Zachęcał dzieci do tworzenia własnych mocy, nawet jeśli odziedziczyły zdolności swoich rodziców. Zgodnie z radą All Mighta, Rei powiedziała mu, że nie jest więźniem jego linii krwi i może użyć swoich mocy, by stać się tym, czym zapragnie.

Rei ostatecznie załamała się psychicznie przez wszystkie krzywdy, jakie zaznała w domu. Zaczęła czuć odrazę, gdy patrzyła na lewą stronę Shoto, gdyż przypominała mu jej Enjiego.

Pewnego dnia, gdy rozmawiała z własną matką przez telefon o jej traumie i powiedziała, że ​​nie ma już psychicznej stabilności, by wychować jej syna. Zaskoczyło ją nagłe pojawienie się syna w drzwiach, a po ujrzeniu lewej strony Shoto, oblała wrzątkiem twarz chłopca, co poskutkowało oparzeniem lewego oka.

Jakiś czas po tym incydencie, Shoto zapytał ojca, gdzie jest jego matka, na co Enji odpowiedział, że wysłał ją do szpitala za to, że go skrzywdziła. Chłopak obwiniał Enjiego, mówiąc, że wszystko, co się wydarzyło, było jego winą. W pewnym momencie swego życia Todoroki zapomniał o słowach wspierających jego matki.

Fabuła

Test zrozumienia daru

Pierwszego dnia w Liceum U.A., Shoto udaje się zdobyć drugie miejsce w teście zrozumienia dary zorganizowanego przez ich nauczyciela, Shotę Aizawę.

Próbna walka

Następnego dnia w szkole, All Might daje klasie 1-A lekcję treningu. Ogłasza, że klasa weźmie udział w szkoleniu bojowym. Shoto jest połączony z Mezo Shoji. Podczas walki Katsukiego Bakugo i Izuku Midoryi, Shoto jest zaskoczony sprytem i umiejętnościami motorycznymi Katsukiego w użyciu jego eksplozji.

W drugiej walce Shoto i Mezo to Bohaterowie przeciwko Mashirao Ojiro i Toru Hagakure, którzy pełnią rolę Złoczyńców. Zostaje poinformowany przez Mezo o pozycjach drużyny przeciwnej i instruuje Mezo, aby wyszedł poza budynek. Shoto zamraża cały budynek, a następnie nagle pojawia się na podłodze, gdzie znajduje się rdzeń. Mówi do Mashirao, że może zrobić krok naprzód, ale ostrzega go przed konsekwencjami, ponieważ podłoga jest zamarznięta przez działanie jego daru. Po zamrożeniu zarówno Toru, jak i Mashirao, Shoto dotyka rdzenia, wygrywając walkę dla Drużyny B.

Ekwipunek

  • Kostium bohatera: Drugi kostium Shoto został zaprojektowany, aby zoptymalizować użycie ognia i lodu w walce. Został tak zaprojektowany, aby jak najdokładniej zmniejszyć wady daru Shoto, regulując jego temperaturę ciała.

Dar i umiejętności

  • Half-Cold Half-Hot: Dar Shoto pozwala mu władać ogniem oraz lodem. Lewo strona jego ciała kontroluje ogień, natomiast prawa lód.
Siła
 
5/5 A
Szybkość
 
4/5 B
Technika
 
5/5 A
Inteligencja
 
4/5 B
Kooperacja
 
3/5 C
Statystyki z Databooka

Relacje

Enji Todoroki

W dzieciństwie Shoto bał się ojca jednak po doznaniu oparzeń młody Todoroki zaczyna gardzić ojcem obwiniając go za stan zdrowia matki. Nienawiść spowodowała obrzydzenie Shoto do swojej lewej strony w wyniku czego zaprzestał on używania płomiennej mocy.

Pomimo starań Endeavora Shoto początkowo nie wierzył w zmianę ojca. Z pozoru dalej nim pogardzał i ignorował wiadomości od niego. W czasie walki Enjego i inteligentnego Nomu Shoto odczuwa niepokój i martwi się o ojca. Shoto zaczyna powoli dostrzegać zmiany jakie zachodzą w profesjonalnym bohaterze prosząc go nawet o przyjęcie pod swoje skrzydła dwóch kolegów Shoto, na co Enji przystaje.

Todoroki nie jest pewny czy jest w stanie kiedykolwiek wybaczyć ojcu jednak według Izuku, Shoto na pewno mu wybaczy tylko potrzebuje czasu.

Podczas walki z Tomurą Endeavor martwi się o syna, gdyż pierwsze o co pyta widząc Bakugou i Deku jest właśnie pytanie o Shoto.

Rei Todoroki

Jego relacje z matką początkowo są bardzo dobre. Często spędzali czas razem oglądając telewizje. To dzięki niej Todoroki nie porzucił marzenia o zostaniu bohaterem. Rei często broniła syna przed mężem i przytulała go po treningach.

Po utracie zdrowia ich relacje się sypią. Rei nie może sobie wybaczyć zranienia dziecka i przenosi się do specjalistycznej placówki. W tym czasie Shoto nie odwiedził jej ani razu.

Po walce z Midoriya młody bohater odnawia kontakty z matka odwiedzając ja w wolne chwile a po ataku na Kamino pisząc do niej listy co bardzo sprawia jej przyjemność. Obecnie ich relacje są dobre.

Fuyumi Todoroki

Shoto ma z nią dobre relacje. Fuyumi często mu gotuje oraz wspiera. W dzieciństwie nie spędzali dużo czasu razem z powodu obsesji ojca.

Bardzo się cieszy na wieść o przyjaciołach brata i jest bardzo podekscytowana ich odwiedzinami. Po obiedzie dziękuje Izuku za przyjaźń z jej bratem delikatnie go przy tym zawstydzając.

Natsuo Todoroki

W dzieciństwie nie spędzali dużo czasu razem jednak w odróżnieniu od Touyi Natsuo kocha młodszego brata i nie może wybaczyć ojcu tego jak go traktował. Jest poirytowany, iż z powodu izolacji najmłodszego członka rodziny nie znal ulubionej potrawy brata. Natsuo uważa, że w odróżnieniu do niego nie jest tak miły by wybaczyć ojcu. Można zauważyć, że bracia mają podobne reakcje.

Touya Todoroki

Nie wiemy żeby dużo na temat ich relacji poza tym, iż pierworodny rodziny Todorokich odczuwa do niego głęboką zazdrość i niechęć. Po ujawnieniu się w rozdziale 290 widzimy na twarzy Shoto rozpacz.

Izuku Midoriya

Początkowo Shoto nie zamierzał się mieszać w sprawy koleżeńskie. Pasowało mu bycie samotnikiem jednak po dostrzeżeniu siły Deku i trafnemu polaczeniu ją z mocą All Mighta zaczyna uważać kolegę ze rywala z powodu historii jego ojca i uśmiechniętego bohatera.

Podczas walki Midoriya poświęcając swoje zdrowie stara się pomoc Shoto z przeszłoscię mówiąc mu ze płomienie są częścią jego bo to jego moc. Słowa Deku mocno wpływają na Todorokiego. Zaczyna powoli akceptować swoje ciało jak i również łatkę syna Endeavora. Po raz pierwszy odwiedza swoją matkę oraz uczęszcza na praktyki właśnie do ojca.

Shoto pod wpływem Izuku staje się bardziej koleżeński, gotowy do współpracy i bardziej rozgadany. Po wydarzeniach ze Steinem zaprzyjaźnia się z Izuku i często spędza z nim czas podczas szkolnych przerw. W 4 sezonie martwi się psychicznym stanem zdrowia Izuku mówiąc, że stal się smutniejszy od kiedy zaczął staż.

Po bitwie 1A vs 1B Todoroki proponuje Deku nauki u Endeavora oraz zaprasza go do siebie na rodzinny obiad.

Podczas bitwy z Tomurą, Shoto martwi się o przyjaciela. Po dotarciu na pole bitwy wspiera go swoimi darami oraz łagodzi upadek zmęczonego walką Midoriyę.

Katsuki Bakugou

Shoto ignoruje istnienie Bakugou do czasu finałów w turnieju. Można zauważyć, że Katsuki uważa go za najsilnijszego ucznia 1A i z wielkim zapałem stara się go pokonać. Ich relacje ograniczają się do jednostronnej rywalizacji Bakugou.

Jakiś czas pózniej Todoroki zaczyna z nim częściej wdawać się w dyskusje. Bakugou nie lubi i nie traktuje Shoto jako przyjaciela jednak docenia jego siłę. Podobnie uważa też młody Todoroki gdyż zaprasza go do biura Endeavora.

Tenya Iida

Todoroki zaprzyjaźnia się z nim przez incydent ze Steinem zauważając że są do siebie podobni z powodu nienawiści jaką w sobie odczuwali. Często spędza z nim czas w szkole. Obecnie są dobrymi przyjaciółmi.

Momo Yaoyorozu

Momo często porównuje się do Shoto przez co przez pewien czas ma do siebie żal. Podczas ich wspólnej walki z Aizawą, Shoto uświadamia ją, ze jest najmądrzejszą osobą w klasie i jego zdaniem to ona najlepiej nadaje się na przewodniczącą klasy i przyznaje ze sam na nią głosował. Shoto ceni jej plany i mądrość.

Obecnie są ze sobą w dobrym kontakcie.

Walki

Próbna walka

Urobisko Studenckich Jednostek

Ciekawostki

  • Shoto jest numerem 15 w swojej klasie.
  • Shoto jest piąty w klasie pod względem ocen.
  • Zajął 2 miejsce w teście sprawnościowym pana Aizawy.
  • Zajął 2 miejsce w wyścigu z przeszkodami na Festiwalu Sportowym U.A..
  • Następujące wyniki Shoto w sondażach popularności:
  • Znaki w imieniu Shoto oznaczają:
    • (焦) – palić/przypalać się
    • (凍) – zamarzać/zamrażać
  • Z kolei Todoroki to pospolite japońskie nazwisko.
  • Wraz z Momo Yaoyorozu i Juzo Honenuki wstąpił do U.A. poprzez oficjalne rekomendacje.
  • Jego ulubione danie to zaru-soba, czyli makaron soba podawany na zimno.
  • Postać Todorokiego może odnosić się do Zuko z Avatar: Legenda Aanga.
    • Obaj mogą panować nad ogniem.
    • Obaj mają bliznę od poparzenia na lewym oku z winy rodzica.
    • Obaj są chłodni i zdystansowani, jednak z czasem stają się bardziej otwarci i zaprzyjaźniają się z głównym bohaterem.
    • Obaj nienawidzą swoich ojców; ich miłość jest skierowana tylko w stronę matki.
    • Oboje zostali oddzieleni od swoich matek w młodym wieku i spotkali się wiele lat później.
  • Shoto ma heterochromię; prawy kolor tęczówki odziedziczył po mamie, lewy po ojcu.

Odniesienia

  1. My Hero Academia Official Character Book Ultra Archive

Nawigacja

Rodziny i cywile
Rodzina Asui Beru AsuiGanma AsuiSamidare AsuiSatsuki AsuiTsuyu Asui
Rodzina Bakugo Katsuki BakugoMitsuki BakugoMasaru Bakugo
Rodzina Iida Tensei IidaTenya Iida
Rodzina Jiro Kyoka JiroKyotoku JiroMika Jiro
Rodzina Midoriya Hisashi MidoriyaInko MidoriyaIzuku Midoriya
Rodzina Shimura Tenko ShimuraNana ShimuraKotaro ShimuraHana ShimuraNao ShimuraChizuoMako
Rodzina Todoroki Enji TodorokiFuyumi TodorokiNatsuo TodorokiRei TodorokiShoto TodorokiToya Todoroki
Rodzina Tsukauchi Makoto TsukauchiNaomasa Tsukauchi
Rodzina Shield David ShieldMelissa Shield
Rodzina Haimawari Koichi HaimawariShoko Haimawari
Cywile Daikaku MiyagiEriKota IzumiŚwiecące dzieckoYokumiru MeraTakutoKomari IkomaTeruo Hazukashi
Liceum U.A.
Klasa 1-B Uczniowie Hiryu RinIbara ShiozakiItsuka KendoJuzo HonenukiJurota ShishidaKinoko KomoriKojiro BondoKosei TsuburabaManga FukidashiNeito MonomaNirengeki ShodaPony TsunotoriReiko YanagiSen KaibaraSetsuna TokageShihai KuroiroTetsutetsu TetsutetsuTogaru KamakiriYosetsu AwaseYui Kodai
Kurs wsparcia Mei HatsumeBibimi Kenranzaki
Kurs główny Hitoshi ShinsoChikuchi TogeikeTsutsutaka Agoyamato
Uczniowie drugiego roku Mawata Fuwa
Uczniowie trzeciego roku Mirio TogataNejire HadoTamaki AmajikiYuyu Haya
Pracownicy CementossLunch-RushNezuMidnightTrzynastkaPresent MicRecovery GirlEraserheadAll MightSnipeEctoplasmPower LoaderVlad KingGran Torino (emerytura)
Byli uczniowie All MightEndeavorBest JeanistMidnightEraser HeadLoud CloudPresent MicMister Blaster
Lokalizacje Klasa 1-AKlasa 1-BLunch Rush CafeteriaPokój pielęgniarki Recovery GirlPole BetaStadion SportowyUrobisko Studenckich JednostekSala GammaPole GammaHeights Alliance
Powiązane artykuły Urobisko Studenckich Jednostek