CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Boku no Hero Academia Wiki rozbudowując ją!

Mashirao Ojiro ( () (じろ) (ましら) () , Ojiro Mashirao) to postać występująca w My Hero Academia oraz jej animowanej adaptacji − Boku no Hero Academia. Jest on uczniem klasy 1-A w liceum U.A., gdzie zaczął uczęszczać, by zostać zawodowym bohaterem. Jego darem jest ogon, który jest częścią jego ciała.

Wygląd

Mashirao jest chłopakiem o muskularnej budowie. Ma krótkie blond włosy, które są zawsze zaczesane do tyłu, wąskie oczy bez dolnych rzęs i gruby, długi ogon z owłosioną końcówką, który czasem trzyma, przerzucony przez ramię.

Ojiro w czasie wolnym zazwyczaj nosi koszulkę typu t-shirt oraz spodnie. Podczas lekcji jest ubrany, podobnie jak jego koledzy, w mundurek, z tym wyjątkiem, że nosi jasnoszare trampki, zamiast normalnych, brązowych butów, a dolny guzik marynarki, pozostawia niedbale rozpięty. Spodnie również ma inne − nie jasnoszare, w odcieniu marynarki, a czarne.

Bohaterski kostium Mashirao to zwykłe kimono, związane czarnym pasem, z kołnierzem częściowo wyściełanym futrem. Po ulepszeniu jego kostium otrzymuje granatowe rękawiczki bez palców. Po następnym ulepszeniu kimono było cieplejsze i miało wyraźniej więcej futra.

Charakter

Mashirao jest jednym z bardziej spokojnych uczniów swojej klasy. Nigdy się nie wyróżnia na tle innych, chociaż nie brakuje mu determinacji i hartu ducha. Na pewno można go nazwać odważnym − świadczy o tym przynajmniej fakt, że chciał się uczyć na profilu bohaterskim oraz bronił mieszkańców wyspy Oma przez Ninem oraz jego kompanami. Widać również, że jest osobą honorową, co zostało pokazane podczas sportowego festiwalu U.A, kiedy to zrezygnował ze swojego uczestnictwa, gdyż wiedział, że nie było to jego własne zwycięstwo.

Można zauważyć, że Ojiro zawsze dąży do celu − wiedząc, że jego dar jest bardzo przewidywalny w walce, był zdeterminowany do nauczenia się innych technik, by nie polegać na swojej „piątej kończynie”. Widać również, że należy do nieśmiałych osób, o czym świadczy jego zachowanie by dziewczynach, takich jak Toru Hagakure. Można jednak łatwo zranić jego uczucia, co widać w momencie, w którym jego pokój został nazwany „zwyczajnym”.

Fabuła

Egzamin wstępny

Mashirao, podobnie jak niektórzy jego rówieśnicy, przystąpił w kwietniu do egzaminu wstępnego do liceum U.A. Został przydzielony do jednej z grup, a jego zadaniem było pokonywanie robotów na ulicach miasta, co zapewne udało mu się uczynić dzięki silnemu ogonowi. Mimo, że nie znalazł się w gronie dziesięciu uczniów z największą liczbą punktów, udało mu się dostać na profil bohaterski, do klasy 1-A.

Test zrozumienia daru

Podobnie jak reszta klasy, Ojiro brał udział w teście daru, który prowadził jego wychowawca Shota Aizawa. Mashirao był widziany podczas skoku w dal na pięćdziesiąt metrów, gdzie to wspomagał się ogonem. W ostatecznej klasyfikacji uczniów, zajął siódme miejsce.

Próbna walka

Ojiro, wraz z resztą klasy, wziął udział w zajęciach z bohaterstwa, organizowanych przez All Mighta. Został dobrany w jednej drużynie z Toru Hagakure, a ich przeciwnikami mieli być Shoto Todoroki oraz Mezo Shoji, gdzie on i Toru mieli być złoczyńcami, którzy mieli bronić bomby. Przed bitwą Mashirao oglądał z zaciekawieniem bitwę pomiędzy Izuku Midoriyą a Katuskim Bakugo.

Kiedy w końcu nadeszła pora na niego i Hagakure, oboje weszli na górne piętro, gdzie się przyszykowali do obrony bomby. Ojiro odwrócił się, by niewidzialna Toru mogła się rozebrać. Ich planem było to, że dziewczyna miała ochraniać pomieszczenie z dołu, a Mashirao miał być tuż przy bombie i ją chronić. Niestety ich plan się nie powiódł, ponieważ Shoto użył swojego daru daru i zamroził wszystkie ściany i podłogi w budynku, przez co oboje nie mogli się ruszyć, więc przeciwnik mógł bezpiecznie dostać się do swojego celu i wygrać.

Urobisko Studenckich Jednostek

Mashirao walczący ze złoczyńcami w Strefie Pożaru

Mashirao pojechał autobusem, wraz z klasą oraz wychowawcą do Urabiska Studenckich Jednostek, gdzie miał się odbyć ich trening z Trzynastką. Zajęcia jednak przerwał atak Ligi Złoczyńców, z Tomurą Shigarakim na czele, którzy zaatakowali Urobisko, gdyż myśleli, że będzie tam All Might, którego chcieli zabić. Ojiro wraz z klasą rzucił się do ucieczki, prowadzony przez Trzynastkę, jednak na drodze stanął im Kurogiri, który za pomocą swojego daru przeniósł uczniów w różne lokalizacje, zrzucając Mashirao na Strefę Pożaru. Ojiro udało się przetrwać, dzięki swojemu ogonowi, którego używał do zwisania z wysoko położonych miejsc, dzięki czemu mógł atakować złoczyńców z zaskoczenia.

Ostatecznie Liga Złoczyńców została powstrzymana przez zawodowych bohaterów, którzy w ostatniej chwili przybyli do USJ, dzięki Tenyi Iidzie, który ich powiadomił. Gdy zagrożenie minęło, do Strefy Pożaru przybył Power Loader. Następnie uczniowie wrócili do szkoły. Na całe szczęście żaden z uczniów poważnie nie ucierpiał, jednak opiekunowie, Eraser Head i Trzynastka trafili do szpitala.

Festiwal Sportowy U.A.

Mashirao ćwiczący do festiwalu

Jakiś czas po incydencie w USJ, liceum U.A. organizowało znany w całej Japonii sportowy festiwal, w którym mieli brać udział wszyscy uczniowie klas pierwszych. Z tego powodu, zarówno Mashirao, jak i cała jego klasa, rozpoczęła treningi, gdyż była to okazja, by pokazać swoje zdolności zawodowym bohaterom, którzy będą ich werbować na staże. Ojiro był widziany wtedy, jak skakał po dachach, podobnie jak Hanta Sero, który używał do tego swojej taśmy.

Kiedy w końcu nadszedł dzień festiwalu, Mashirao wraz z klasą czekał na początek wydarzenia w poczekalni, gdzie był świadkiem wypowiedzenia wojny Midoriyi przez Shoto. Następnie wraz z innymi klasami udał się na stadion, gdzie to Bakugo stwierdził na oczach widowni i zawodowych bohaterów, że to on wygra zawody. Chwilę później uczestniczył w biegu z przeszkodami, który był pierwszą konkurencją festiwalu. Bezproblemowo udało mu się pokonać roboty, które stanowiły pierwszą przeszkodę, dzięki swojemu ogonowi oraz nie wykazywał większych problemów z dwoma kolejnymi przeszkodami − przepaścią z linami oraz polem minowym. Ostatecznie udało mu się osiągnąć wysokie jedenaste miejsce.

Mashirao rezygnuje z dalszego udziału w festiwalu

Podczas bitwy kawalerii, drugą konkurencją festiwalu sportowego, dołączył do grupy składającej się z niego, Yugi Aoyamy, Nirengekiego Shody oraz lidera − Hitoshiego Schinso. Podczas próby pokonania innych drużyn, Ojiro stracił kontakt z rzeczywistością i był kontrolowany przez dar Hitoshiego. Kiedy ostatecznie jego drużyna przeszła dalej, Mashirao zrezygnował z udziału w dalszej części turnieju, gdyż nie uważał poprzedniego zwycięstwa za honorowe. Ostrzegł również Midoriyę przed darem Schinso i wyjaśnił na jakiej zasadzie działa.

Później Mashirao obserwował wraz z resztą klasy następujące starcia pomiędzy zwycięzcami bitwy kawalerii. Ostatecznie, po części dzięki niemu, Midoriya pokonał Schinso i przeszedł dalej. Był również świadkiem tego, jak Katsuki Bakugo wygrał cały turniej.

Umiejętności

Można przypuszczać, że Mashirao jest wysoce zdolnym wojownikiem. Jego umiejętności pozwoliły mu zdobyć sióme miejsce w teście daru. Mashirao polega głównie na walce wręcz, wykorzystująć do tego swój ogon. Według Ectoplasma, Mashirao zbytnio polega na swoim darze, co czyni go przewidywalnym przeciwnikiem. Chcąc wyeliminować ten czynnik, Mashirao poprawił podstawy swoich ruchów, aby stać się mniej przewidywalnym w walce.

Ogon: dar Mashirao daje mu silny, mocny ogon. Jest niesamowicie biegły w posługiwaniu się nim, wykazując się kreatywnymi zdolnościami, takimi jak uderzanie go w ziemię w celu zwiększenia prędkości. 

Tornado: Mashirao obraca się w powietrzu, uderzając wszystko wokół siebie ogonem. Po raz pierwszy użyte zostało przeciwko Pony Tsunotor,i do zniszczenia zdalnie sterowanych rogów podczas wspólnego treningu. 

Pięść ogona: Technika obronna, w której Mashirao obraca się poziomo jego ogon wyciągnął się, generując wystarczającą siłę, by odepchnąć wszystko, co było blisko niego. Po raz pierwszy użyty został przeciwko Juzo Honenuki. 

Advertisement