Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Boku no Hero Academia Wiki rozbudowując ją!

Mashirao Ojiro ( () (じろ) (ましら) () , Ojiro Mashirao) to postać występująca w My Hero Academia. Jest on uczniem klasy 1-A w liceum U.A., gdzie zaczął uczęszczać, by zostać zawodowym bohaterem. Jego darem jest ogon, który jest częścią jego ciała.

Wygląd

Mashirao jest młodym mężczyzną o muskularnej budowie. Ma krótkie blond włosy, zaczesane do tyłu, wąskie oczy bez dolnych rzęs i gruby, długi ogon z owłosioną końcówką. W przeciwieństwie do większości klasowych kolegów, nosi jasnoszare trampki z mundurkiem zamiast brązowych butów. Dolny guzik marynarki, pozostawia niedbale rozpięty. Kostium bohatera to zwykłe kimono, związane czarnym pasem, z kołnierzem częściowo wyściełanym futrem. Po ulepszeniu jego kostium otrzymuje granatowe rękawiczki bez palców.

Osobowość

Mashirao ma bardzo spokojną i szlachetną postawę, jak również bardzo głębokie poczucie godności, co uniemożliwia mu zaakceptowanie rezultatów, których on nie uważa za zarobione dzięki własnym umiejętnościom. Opisywany jest również jako ciężko pracujący. Ojiro, z silnym poczuciem godności, można określić jako nieśmiałego. Niezbyt często znajdującego się w świetle reflektorów. Okazało się jednak, że jest bardzo słodki i pokorny, ponieważ jest bardzo troskliwą i empatyczną osobą, jeśli chodzi o emocje i dobre samopoczucie innych ludzi. Jest również bardzo wrażliwy i łagodny, ponieważ jego uczucia łatwo zranić, na przykład gdy jego pokój został nazywany „normalnym”. Kiedy coś go podnieca, macha ogonem, w podobny sposób do psa, chociaż jest to widoczne tylko w mandze.

Fabuła

Egzamin wstępny

Mashirao, podobnie jak niektórzy jego rówieśnicy, przystąpił w kwietniu do egzaminu wstępnego do liceum U.A. Został przydzielony do jednej z grup, a jego zadaniem było pokonywanie robotów na ulicach miasta, co zapewne udało mu się uczynić dzięki silnemu ogonowi. Mimo, że nie znalazł się w gronie dziesięciu uczniów z największą liczbą punktów, udało mu się dostać na profil bohaterski, do klasy 1-A.

Test zrozumienia daru

Podobnie jak reszta klasy, Ojiro brał udział w teście daru, który prowadził jego wychowawca Shota Aizawa. Mashirao był widziany podczas skoku w dal na pięćdziesiąt metrów, gdzie to wspomagał się ogonem. W ostatecznej klasyfikacji uczniów, zajął siódme miejsce.

Umiejętności

Można przypuszczać, że Mashirao jest wysoce zdolnym wojownikiem. Jego umiejętności pozwoliły mu zdobyć sióme miejsce w teście daru. Mashirao polega głównie na walce wręcz, wykorzystująć do tego swój ogon. Według Ectoplasma, Mashirao zbytnio polega na swoim darze, co czyni go przewidywalnym przeciwnikiem. Chcąc wyeliminować ten czynnik, Mashirao poprawił podstawy swoich ruchów, aby stać się mniej przewidywalnym w walce.

Ogon: dar Mashirao daje mu silny, mocny ogon. Jest niesamowicie biegły w posługiwaniu się nim, wykazując się kreatywnymi zdolnościami, takimi jak uderzanie go w ziemię w celu zwiększenia prędkości. 

Tornado: Mashirao obraca się w powietrzu, uderzając wszystko wokół siebie ogonem. Po raz pierwszy użyte zostało przeciwko Pony Tsunotor,i do zniszczenia zdalnie sterowanych rogów podczas wspólnego treningu. 

Pięść ogona: Technika obronna, w której Mashirao obraca się poziomo jego ogon wyciągnął się, generując wystarczającą siłę, by odepchnąć wszystko, co było blisko niego. Po raz pierwszy użyty został przeciwko Juzo Honenuki.