Kurogiri ( (くろ) (きり) , Kurogiri) to złoczyńca powiązany z Ligą Złoczyńców, w której pełni rolę wiceprzywódcy. Jego pierwszą ważną rolą jest bycie jednym z głównych antagonistów w Urobisku Studenckich Jednostek, później pełni rolę drugorzędnego antagonisty. Jest Nomu stworzonym przez doktora Kyudai Garakiego z ciała Oboro Shirakumo w celu służenia i chronienia Tomury Shigarakiego na rozkaz All For One'a.

Charakterystyka

Wygląd

Jak sugeruje jego imię, całe ciało Kurogiri jest zrobione z mgły. Zazwyczaj nosi bardzo elegancki garnitur z krawatem i ma pięć metalowych płytek, które biegną od jego obojczyka do oczu poniżej.

W swoim czarnym kostiumie nic nie nosi i ma tylko trzy metalowe tabliczki na szyi.

Osobowość

Kurogiri ma wyuczoną osobowość, która często służy do powstrzymania niedojrzałości Tomury Shigaraki. Jest bardzo lojalny wobec All For One i Tomury. Jest bardzo uprzejmy i grzeczny, nawet wobec wrogów, co widać, gdy wita uczniów i przedstawia się w formalny sposób. Jednakże, podobnie jak jego złoczyńcy, pokazał on także złowrogą stronę, mówiąc uczniom, że będą torturowani i zabijani podczas gdy byli rozrzuceni w różnych częściach USJ.

Statystyki

Siła
 
3/6 C
Szybkość
 
3/6 C
Technika
 
4/6 B
Inteligencja
 
4/6 B
Zagadkowość
 
5/6 A
Statystyki z Ultra Analysis